Ardavské údolí 1462
Píše se rok 1462. Turecké hordy dobyly Konstantinopol a valí se dál přes Balkán. České země se zvedají z popela husitských válek. Itálii ovládají boje všemocných rodin, které si pohrávají nejen s papežem, ale i s celým křesťanským světem. Maurové prohrávají boj s křesťanskými zeměmi o každý metr půdy. A společností pomalu začínají prostupovat humanistické myšlenky a ideály. To všechno je ale daleko od místa, které nás zajímá…
Ardavské údolí leží hluboko v balkánských horách. Od světa je odděleno úzkým průsmykem, který v zimě většinou zasype sníh. Na jaře a na podzim ho zase deště změní v nechutnou bažinu. V údolí leží jenom jedna nepojmenovaná vesnice a tvrz rodu Borogravů, který vlastní i několik vesnic za průsmykem. Pak už je zde jen les. Hluboký, tajemný a neproniknutelný. Les, se kterým se místní postupně naučili žít. Ze kterého se jednou za čas někdo prostě nevrátí. Ve kterém se míhají stíny zvláštních postav a kde se dají najít zvláštní znamení vyrytá do kůry stromů…
O hře
Larp Ardavské údolí se odehrává na jednom prazvláštním místě v prazvláštním čase a čerpá inspiraci z historie a lidového folkloru Balkánu. Dostanete možnost se na tři dny vžít do jedné z rolí šlechtického rodu, obyvatel přilehlé vesnice, tajemných tvorů z lesa či vyhnanců snášejících opovržení všech ostatních.
Už samotný výběr skupiny zčásti definuje váš styl hry a zápletky, kterým se budete věnovat. Hra totiž zahrnuje čtyři úrovně zápletek – zápletky globální, které se dotýkají celé hry, zápletky které řeší jednotlivé skupiny, zápletky týkající se jednotlivých podskupin (rodiny, smečky…) a různé jednotlivé příběhy. Lesní bytosti, vesničané a vyhnanci řeší každý jiné zápletky a každý v trochu jiném stylu.
Každá postava se bude zabývat svou činností, která jí logicky přísluší, aby byla vhodně dokreslena atmosféra. Tyto činnosti jsou všechny převedeny do herně zajímavých a případně i vypjatějších situací – dřevorubce při reálném rubání dřeva čeká v lese nějaký problém, při simulovaném lovu bude lovec běhat nejen za neškodnými zvířátky, ale i za šelmami atd.
Hra přesto nestojí na simulaci reality. Důraz je kladen na příběhy a dějové linky, které se tomuto stereotypu vymykají. Ať už jde o řadu osobních příběhů, které jsou díky systému napůl připravených postav navzájem důmyslně propleteny, globální zápletky a třeba i předem promyšlené scény.
Hra také staví na pravidlech, v Česku dosud používaných ojediněle, které se snaží přímo ovlivňovat dramatický průběh hry za udržení co největší jednoduchosti. Cílem je vytvořit pravidlové prostředí, ve kterém je zbytečná smrt téměř nemožná a které je zároveň intuitivní a návodné.
Postavy a hráči
Co si máte vlastně představit pod systémem napůl připravených postav? Všechny role jsou dopředu rámcově napsány a mají jasně dané záchytné body v minulosti. Hráč pak má prostor na interpretaci těchto bodů a na přidání vlastních záchytných bodů za účelem uzpůsobení herního zážitku na tělo.
Za důležitý prostředek pro správné zahrání role a nezapomenutelný zážitek považujeme autentičnost prostředí. Ta spočívá jedním dílem na nás organizátorech – zaručit vám můžeme stylové ubytování pro všechny, jídlo odlišené dle skupin a herní aktivity a velkou škálu různých rekvizit a vybavených CP v ceně hry.
Druhý díl pak leží na vás, hráčích. Nedílnou součástí prostředí budou i kostýmy hráčů, které si musí přivézt s sebou, aby zapadli do středověkého prostředí. V této oblasti jsme podali pomocnou ruku a zveřejnili dokumenty, které popisují kostýmy každé skupiny a pomáhají s jejich tvorbou. Hra je také dle zásad living fantasy tolerantní – pokud se tedy bojíte toho, že vám někdo bude kontrolovat spodní prádlo a vyhánět vás se svrškem šitým na stroji, bojíte se zcela zbytečně. Důležitý je dojem, který váš oděv zanechává, ne investice tisíců korun.
Hra je vhodná jak pro nováčky, tak i pro zkušenější hráče. Je ale zásadně nevhodné se pro ni rozhodnout, pokud se chcete jen vidět s kamarády nebo prostě nemáte kam jinam jet. Stejně tak pokud lpíte na přerušované herní době, vadí vám, když na vás hra klade nějaké nároky, nebo toužíte po velikých příbězích elfů, trpaslíků a vládou nad státy, bude pro vás lepší si zvolit jinou hru. Pokud naopak chcete zažít larp kombinující propracovaný děj a detailní zázemí, přijeďte.
Jak, kdy a kam
Hra se odehraje v termínu 9. 7. – 13. 7. 2010 v okolí hájovny Na Dědku v Brdech, asi 10 kilometrů od Rožmitálu pod Třemšínem.
Prvním krokem je vyplnit přihlášku na webových stránkách hry. Ta bude během několika dní zpracována a vám se zpřístupní diskuzní fórum vaší herní skupiny. Tam je možnost poznat své spoluhráče a vybrat si postavu.
Většina rolí už je obsazená, ale ještě jich aktuálně několik zbývá ve Vesnici, v Lese a mezi Vyhnanci. Zatímco Vesnice nabízí relativní komfort a pohodlí a řešení společných problémů a mezilidsky laděných zápletek (s příměsí nějaké té akce), Vyhnanci představují extrémně vyhraněnou skupinu zaměřenou na hráčův zážitek při skrývání se, lovech, řešení zápletek a interakce v malé skupině. Les je pak někde na pomezí těchto stylů, s notným přídavkem mystiky.
Autoři
Psaní příběhů, zápletek a postav mají na starosti Simon „Rothas“ Steffal, B.A., David „Daysir„ Wagner a Mikuláš „Miki„ Pešta. Zázemí pak zajišťuje Rosenthal o.s. pod vedením Adama „Armona„ Pešty. Pomocné organizační práce, účetnictví a texty připravuje Jan „Newman„ Novák. Organizační tým staví na dlouholetých zkušenostech s jasně vyhraněnými odbornostmi, kde každý se věnuje pouze tomu, co skutečně umí.
Odkazy
- Stránky hry s podrobnostmi
Mezi Vyhnanci již nejsou žádná volná místa, ta zbývají v Lese a na Vesnici.
Nově nabízíme náhradnická místa po pěti set korunách. Momentálně je nabídka náhradnických rolí poměrně široká, od sociální hry ve Vesnici až po drsné akčňáky v Lese.
BLižší informace na ardavskeudoli@gmail.com.
Na hře zbývají poslední dvě místa (mužská role ve vesnici a ženská role v Lese). Pokud nemáte v termínu co dělat, rádi vás uvidíme!
(platí snížená cena 500,-)