Svatá noc
Tichá noc, svatá noc!
Jala lid v blahý klid.
Dvé jen srdcí tu v Betlémě bdí,
hvězdy při svitu u jeslí dlí,
v nichž malé děťátko spí,
v nichž malé děťátko spí!
Píše se rok 1937 a svět se blíží k smrtelné agónii druhé světové války. Mocnosti si vymezují svoje sféry zájmu a Evropa se začíná třást pod kroky zpevněných bot armád úplně nového druhu. V pozadí a šeru si tajné společnosti, zednářské lóže a polomystické sekty vyřizují účty a snaží se na svoji stranu získat každý náznak výhody.
Tichá noc, svatá noc
Co anděl vyprávěl,
přísed s jasností v pastýřův stan,
zní již s výsosti, s všech země stran:
„Vám je dnes Spasitel dán,
přišel Kristus Pán!“
Píše se rok 1937 a je Štědrý den. V malé vesničce v jižních Čechách vstává jedna rodina a začíná svůj každodenní život. Na nedalekém archeologickém nalezišti přerušili kopáči práci, aby mohli strávit jeden den se svými blízkými.
A pak na dveře zaklepe první host. A jeho příchod s sebou ostatním přinese dvanáct hodin, které změní vše, co dosud znali.
Kdy? 19. – 21. 12. 2008
Kde? Jehnědno u Písku
Nábor hráčů
Hra je určena pro hráče, schopné poslat přihlášku a základní vizi toho, co si chtějí na hře užít. (Například: Chci hrát roli s co nejvíc vypjatými konfliktními vztahy, která bude sloužit nějaké, z dnešního pohledu rozhodně ne košer, ideologii a chci si užít také trochu té mystiky a tajemství.) Na základě toho dostane hráč od organizátora základ role, kterou bude dále společně s organizátorem pilovat a doplňovat. Základními podmínkami jsou vlastní představa o roli, schopnost roli spoluvytvářet (tzn. věnovat tomu čas, plnit termíny atd.) a spolehlivost. V případě velkého zájmu ze strany hráčů bude organizátor upřednostňovat hráče, které již zná a ví o nich, že společně mohou stvořit zajímavou roli, kterou pak hráč náležitě odehraje. Hra je určena pro 18 hráčů.
Role ve hře
Většinu rolí budou tvořit agenti různých mocností, členové tajných společenstev a podobně postavení jedinci. Část rolí však budou tvořit i členové „běžné„ české rodiny.
Zaměření hry
Larp je zaměřen na intenzivní hru v roli, vytváření zajímavých situací a do určité míry řešení problémů a vyjednávání o nich. Dají se čekat i různé akční části, konflikty se budou řešit fyzicky, nikoliv metaherními technikami. Čímž se dostáváme k poslednímu důležitému bodu – hra je zaměřena na spíše civilnější hraní. Hlavním cílem hry je uvěřitelnost, nikoliv divadelnost.
V druhém plánu hry běží různé morální otázky, těmi vás ovšem nehodláme nijak uměle zatěžovat. Vzhledem k tématu poplynou tak nějak samy o sobě.
Tématicky se hra nachází mezi historickým dramatem, hrou o vztazích a umírněnou dávkou odhalování tajemna a nadpřirozena.
Důvod proč jet
Larp Svatá noc je možností zahrát si larp zase trochu jinak. Zahrát si larp, jehož každé zahrání je unikátní – protože se nebude nikdy opakovat a protože vám bude šitý přímo na míru. Pokud vás nabídka zaujala, kontaktujte organizátora na mailu Daysir@seznam.cz.
P.S. Pokud se vám zdá, že nevíte, co čekat, nemáte zatím představu o roli či prostě jen tápete, je jen jedna cesta, jak to zjistit.
Jsem opravdu rád, že se připravuje takto zaměřený larp. Po Engelchenu je to další hra se světovou válkou v druhém plánu, který vypadá smysluplně.
Tuším, že další poznámkou půjdu zcela proti tvůrčímu záměru autora (autorů), ale přesto s ní přijdu.
Myslím si, že předválečný Štědrý večer, strach z brzké války a touha urovnat si v sobě člověčí věci během nejvýjimečnější noci v roce, jsou natolik silné motivy, že zvládnou unést celý larp zcela bez nadpřirozených či mystických prvků.
Dokonce si i myslím, že zednáři a podivná bytost spící hluboko pod archeologickým nalezištěm (jen spekuluji) půjdou dost těžce proti melancholické atmosféře posledních vesnických Vánoc. Která – alespoň pro mě – má mnohem silnější a intenzivnější dopad, než celá Thule Society a zednáři dohromady.
Netvrdím samozřejmě, že je současný směr Svaté noci je špatný. Jen ze mě mluví lítost, že si nezahraji larp, který bych pod Svatou nocí rád viděl já. Nebo že by přece…?
V krátkosti a koncepčně.
Tajné společnosti, intriky, podivné ideologie a tak dále (společnost Thule je teda už přestřel do úplně jiné kategorie:))) jsou prostě základní kameny určité atmosféry a té samotné doby.
Sice tě mohu ujistit že nikde nic temnomorného nespí, ale zároveň tě asi odradím tím že hra prostě bude obsahovat tyto prvky.
Skutečný důvod je úplně jednoduchý, byt se pro to těžko hledají slova. Pro mě osobně je hra která je do začátku nastavena takto v průběhu hry MNOHEM uvěřitelnější než „hra o běžných lidech v běžné situaci, kde se NĚCO stane„. Ve skriptech takových her se pak objevují úplně Dickensovské „náhody„, které mě u hry prostě ruší…
V rámci tohoto nastavení se dají v podstatě přirozeně řešit i zásadní otázky.
Doufám že je jasný obsah, formulovat tohle není úplně jednoduché…
Lischai je divnej, jemu by fakt stacilo sedet kolem svicek a povidat si, jak se boji Hitlera…
Sepište potom, prosím report :) dost mě to zajímá, ale naneštěstí nebudu mít čas, takže se ani nehlásím…
Plno. Děkuji za váš zájem, další přihlášky si eviduju a zakládám…může se stát že se s někým třeba neshodneme už ve fázi příprav a místo se uvolní.
Uvolnila se jedna citlivá role mladého muže, zahrnuje hlavně sociální konflikty a řešení různých rodinných problémů. Zrovna probíhá „konkurz„, takže pokud máte pocit že by vás taková role zajímala ozvěte se prosím na Daysir@seznam.cz
A nebojte se nějakého poměřování kdo má větší ten roleplaying…
Právě se uvolnila (doufejme už naposledy) role rodinného lékaře na Svatou noc.
Jedinou podmínkou je být mužského pohlaví a být schopen dorazit na hru.
Více informací na Daysir@seznam.cz